Home / Gastronomie / Regiojet, slušná kavárna na kolejích

Regiojet, slušná kavárna na kolejích

S vlaky společnosti Regiojet jsem za dobu jejich provozu cestoval asi pětkrát. První jízdu jsem vyzkoušel necelý týden po té, co žluté vlaky vyrazily na koleje. Vnímal jsem to jako obrovskou revoluci. A to i přes to, že první týden provozu se (celkem očekávaně) neobešel bez mnoha drobných problémů a pochybení.

Vždy, když jsem cestoval s vlaky Českých drah, vybíral jsem si úmyslně jen spoje EC které ssebou vozí restaurační vůz a celou dobu cesty jsem zpravidla trávil v něm. Alespoň tam jsem se cítil trochu jako klient, o kterého má palubní posádka (číšník) nějakou starost (klidně i předstíranou). Druhým důvodem je fakt, že zkrátka miluju pocit pití kávy a sledování rychle se míjející krajiny.

Ale zpátky k Regiojetu. Už při nastupování do soupravy cítíte zájem ze strany palubního personálu. V každě stanici stojí před každým jednotlivým vagonem člen posádky, který ochotně a s úsměvem poradí a pomůže s nalezením Vašeho místa. Po-té, co se vlak rozjede, začíná zábava.

Nejdříve projde stevardka a zběžně zkontroluje nastoupivší cestující. Na lístek se každého zválšť neptá, má seznam míst a cestujících, kteří měli v konkrétní stanici nastoupit. Pouze pokud narazí na nějakou nesrovnalost, poprosí o ukázání palubní vstupenky. Je to tedy rychlé, nijak Vás to neobtěžuje a často si toho ani nevšimnete.

Následně každému rozdá lahev neperlivé vody, nějaké to čtení a po pár chvílích kolem projede s vozíkem a nabídne čaj z čerstvé máty či překapávanou kávu (Americano). Pokud neholdujete slabé vodové kávě, můžete poprosit o klasickou kávy (Illy) do procelánu, Latte nebo Capuccino. Veškerá káva je zdarma, akorát si na ní chvíli počkáte, než vám ji z kuchyňky přímo na místo donesou. I přes jisté „zákopové“ podmínky jsem byl s kvalitou espressa vždy zcela spokojen. Dobře, až na to mléko v plastu (které nenávidím) ale to bych chtěl skutečně moc…

A následuje očekávaná objednávka jídla z menu.

Dříve probíhaly objednávky postupně dle toho, co vše dokáže stevardka na jeden zátah unést. Neustálé odbíhání do kuchuňky a zpět tedy celý proces objednávání velmi protáhl. Často se stávalo, že než se na nějakého cestujícího s objednávkou dostalo, už byl pomalu ve své cílové stanici. Nyní má stevardka po ruce tablet, jednotlivé objednávky všech cestujících do něj naťuká, skasíruje a pak je nosí chronologicky dle objednávek.

Při první jízdě jsme stevardku s objednávkou nešetřili

Při první jízdě jsme stevardku s objednávkou nešetřili

Při první jízdě jsme s kolegou stevardku nešetřili. Objednali jsme si 2x pálavu, 2x espresso, Sushi set, tuňákový quiche, ovocný salát, profiterolky a na závěr jablečný a borůvkový dort. Platili jsme něco kolem 300 Kč, tedy srovnatelně jako za svíčkovou a pivo na palubě restauračního vozu ČD. Okolosedící nás sice obdařili zíravými pohledy, ale my jsme si to užívali. Kvalita jídla byla nad očekávání dobrá. Žádný vyložený problém, spíš velmi příjemné překvapení v podobě tuňákové quiche a jablečného dortu. Mnohými diskutované sushi bylo ve své plastokrabičkové omezenosti ucházející. Dnešní postřeh (po pěti měsících), ten chutný jablečný dort co mi dnes přistál na stolečku je přibližně o třetinu menší než ten, který jsem okusil z počátku.

Za zmínku určitě stojí přátelský a milý přístup palubního personálu, který se Vám s úsměvem na tváři vždy snaží vyhovět. Nerad bych ale opomenul i dobrý pocit z obecné amtosféry na palubě. Lidé jsou příjemní, zrelaxovaní, přátelští a komunikativní. Je vidět, že čistota, komfort, profesionalita a dobré služby mají na lidi pozitivní vliv.

Cestování nemusí být jen dlouhotrvající otravné a hluché přemisťování z místa na místo. Lze si ho i užít a dojet do cílové destinace s úsměvem.

About Matthew

Považuji se za beznadějného gastrofila, gastrokritika, milovníka dobrého jídla, vína a kvalitní kávy. Jsem háklivý především na neprofesionální obsluhu a špatně fungující servis jako takový. Mám slabost pro italskou, thajskou a francouzskou kuchyni. I když kromě hub na všechny způsoby fandím téměř každému dobrému jídlu.

2 komentáře

  1. xchomoutj@seznam.cz'

    Já mohu říct že jsem jel s Regio jet jednou a naposledy.Po 10min výjezdu s cílové stanice Praha směr Ostrava jsem neblaze zjistil že z nabídky je jen 40 procent toho co původně se v jídelníčku nabízelo.Zůstaly jen saláty a nějaké dortíky.Takže hnus protože jsem počítal že se najím ve vlaku ale skončilo to tím že jsem 4h jel od začátku hladem a do toho protivná Stewardka a zpoždění k vůli kterého mi z Ostravy Svinov ujel poslední noční spoj do mého bydliště.Tak naštvaný jsem nebyl léta a rozhodl jsem se s celým mým obchodním týmem že budeme nadále jezdit Pendolínem.Nebyl jsem vytočený jen já.

  2. sisa.sisa@seznam.cz'

    http://www.jiri7.com/prace-v-regiojetu.htm

    Pan Jančura by se měl nad sebou zamyslet, jak jednat se zaměstnancema

Zaujal vás tento článek? Máte k němu co říct? Napište...