Home / Recenze / Kilo kachny a sto let hudební historie naší země

Kilo kachny a sto let hudební historie naší země

V současné době je velké haló kolem slevových serverů. Jejich obraty jsou rok od roku vyšší a vznikají skupiny zákazníků, kteří si již návštěvu restaurace bez slevového voucheru nedokáží představit. Existují však i jiné možnosti, které vám zaručí příjemné zážitky na klíč bez nedůstojného hledání nejvyšší slevy.

Rozhodli jsme se pro kulturně gastronomický portál navečer.cz, který se snaží mapovat veškerou zábavu od 15 hodin dále. Navečer nenabízí nutně slevy, přidanou hodnotu poskytuje jiným způsobem.

Balíček obsahoval plnohodnotnou večeři (ve formě kila kachny pro každého) v restauraci U Dvou sester a divadelního představení Století hitů v divadle Viola. Drobnosti, jako levnější cesta taxíkem, byly příjemným bonusem. Logika balíčku nás zaujala ze dvou důvodů. Není třeba dlouze přemýšlet o večerním programu, obvolávat restaurace a divadla s rezervací. A tradiční česká kachna s divadlem mapujícím posledních sto let historie české země příjemně souzněla.

Plán byl tedy následující:

• 18:00 – 2x kilo kachny se skleničkou v restauraci U Dvou sester
  • 20:00 – představení Století hitů v divadle Viola
  • 21:30 – případná volná zábava

Všechna sranda tedy začala v restauraci U Dvou sester. Nikdy dříve jsem o ni pohledem nezavadil, třebaže je přímo na turisticky rušné Melantrichově ulici jen pár metrů od Staroměstského orloje. Interiér restaurace dává tušit dlouhou historii. Vešli jsme a zmínili rezervaci na „navečer.cz“. Zde nastala vtipná komplikace vzhledem k tomu, že slečna servírka v první chvíli nepochopila že „na večer“ znamená ve skutečnosti „navečer.cz“. Nicméně vše se záhy osvětlilo, vybrali jsme si stůl vedle slepého kamenného krbu a svlažili ústa dobrým červeným vínem a nefiltrovaným ležákem.

Netrvalo dlouho (tipuji tak 10 minut) a již byla na stole. Především chci říct, že kilo kachny je opravdu kilo kachny. Pro jednoho je to opravdu hodně. Kachna byla dobrá, bohužel trochu suchá a postrádal jsem křupavou kůrku. Červené a bílé zelí bez námitek. Jako příloha byly kynuté knedlíky neznámého původu, osobně bych preferoval bramborové. Červené víno Montepulciano d’Abruzzo bylo sice italské (k české huse by se hodilo české víno, že), hutné a tučné kachně však i tak zdatně sekundovalo. Dojedli jsme. Bylo krátce po sedmé a do divadla od osmi hodin bylo ještě dost času. Využili jsme ho pochůzkou po noční Praze, která nám od velmi těsného pocitu v oblasit pasu trochu pomohla.

Koho by snad zajímalo, po jakých sestrách je restaurace pojmenována, tak vězte, že po dcerách majitele. Žádný klášterní podtext zde nehledejte.

Tak a jak to dle modelu televizní kuchařské show bývá, jde se na zábavu.

Divadlo jako každé jiné. To rozhodně neplatí o divadle Viola na Národní třídě. Po vstupu z ulice si připadáte jako v tom nejmenším kamrlíku. Když Vám ovšem uvaděčka s úsměvem předává lístky, šatnářka s poděkováním bere kabát, a jste uvedeni do barového salónku, všechna nejistota se vytrácí. Přátelské a příjemné prostředí ve Vás nabudí náladu na nadcházející umělecký zážitek, kterému se málokterá jiná česká hudební představení dokáží vyrovnat. Hlediště jako takové, je příjemnou změnou. Místo klasického krčení se ve stísněných podmínkách, najdete příjemné posezení u stolečků, kam si můžete položit kávu, nebo víno.

Století hitů je hitem této sezóny. Výborný herecký výkon v podání Bereniky Kohoutové, Jana a Jaromíra Medunových jsou něco, co si nesmíte nechat rozhodně ujít. Od mrazivých vzpomínek na doby, kdy byli skladatelé za své písně a texty zavírání do vězení, po lehké šimrání v bříšku při poslechu básně Oldřicha Mikuláška – Nevinnost. Ať už jste pamětníky tónů Vrchlického, nebo preferujete Kollera, každá generace se nakonec v tomhle představení najde a nakonec si pozpěvuje spolu s účinkujícími.

Bál jsem se, že po vydatné večeři začnu v divadle záhy klimbat. Století hitů mne však natolik chytlo, že únavu nebylo třeba zahánět ani notnou dávkou kofeinu. Na začátku jsme měli velké oči, ale celý večer nás vyčerpal tolik, že původně plánovaný after-drink byl smeten ze stolu a zvolili jsme přímou cestou domů. Najedení, příjemně rozpoložení a kulturně vyžití.

Matthew & Michael

U Dvou sesterrestaurace-udvousester.cz, Melantrichova 10, Praha

Divadlo Violadivadloviola.cz, Národní 7, Praha

About Michael

Mé jméno má sice německo polský původ, gastronomicky, se rozhodně nekloním k Eintopfu, nebo Bigosu. Mému srdci je nejblíže La Cucina Italiana, šťavnaté burgry, ale i tradiční kuchyně dálného východu. A co mě přimělo gastronomicky kritizovat? Vyrůstání v České republice. Naše kuchyně je totiž úžasná v jedné věci, cokoliv se dá usmažit, patří na naše jídelní lístky a na čemkoliv je cenovka akce, na tom si chceme počvachtat.

Zaujal vás tento článek? Máte k němu co říct? Napište...