Home / Recenze / Ostrava – Coloseum na Nové Karolině

Ostrava – Coloseum na Nové Karolině

Recenze od našeho externího redaktora.

Restaurace Coloseum na Nové Karolině je velice dobře situována, vlastně jediná větší zahrádka v Ostravě. Spousta lidí právě volí tuto variantu před restauracemi, které terasu nemají a nebo jsou z ruky. Má krásný interiér, který doposud hyzdí slunečníky Ostravar, ale chápu, že vše bylo zařizováno narychlo, a že časem se objeví nějaké stylovější „protisluncomety“. Doposud všechno v pořádku. Následuje objednání u obsluhy, která může konkurovat každému druhému asijskému bistru, záměrně řečeno každému druhému, protože ne v každém bistru umí česky, to naštěstí obsluha zvládá.

Slečny a pánové ač se snaží co můžou působí velice amatérsky, ono jenom výuční list bohužel nestačí, chce to taky trochu energii a nadšení pro gastronomii. Na personál se v tomto případě vůbec nehněvám, jelikož za minimalní – lehce nad minimální mzdu bych se taky nesnažil a ruku na srdce, kdo ano? Kvalita restaurace se určuje podle jejího nejslabšího článku a to je bohužel v případě této restaurace jídlo. Tedy to, za čím sem většina lidí přichází, nebo přijde. Mám za sebou návštěvy ve spoustě restaurací, které se zabývají podobnou kuchyní s podobnými cenami. A s klidným srdcem mohu konstatovat, že Coloseum Ostrava se nachází na spodním příčkách mého pomyslného žebříčku.

Ale když už srovnávat, tak bych rád srovnával srovnatelné. Colosea, která jsou v Praze mají podstatně chutnější a lepší jídlo. Když mám být konkrétní tak například těstoviny se nedají vůbec srovnat. Neopírám se pouze o svůj názor, ale o názor spousty mých známých. Otázkou je proč? Je to odlišnou kvalitou surovin? Je to neschopností kuchaře či jeho nezkušeností? Jsou v tom finance? Pro úplnost pár příkladů: Losos za 295 Kč stoprocentně mražený? No pardon! Hlavní gró Vaší restaurace je pasta a pizza. Nemožné se trefit, aby byla tak jak má být – nebudu již řešit, že kuchař není schopen si těstoviny udělat sám ze semolinové mouky – náklady minimální užitek maximální. Jednou rozvařené, jednou extrémně slané. Jsme u toho zase: minimální plat – minimální snaha uspokojit zákazníka co nejvíce. Naopak bych chtěl pochválit pizzaře, který dělá velice chutnou pizzu. Ovšem hodnotím to, čemu rozumím a pizza to není. Důležité je, že jako jediná položka z lístku mi chutnala. Samozřejmě, že spousta lidí bude mít spoustu argumentů proti mé nicotné recenzi, jsem přesvědčen o tom, že pokud někdo přijede např. z Bruntálu (není to osobní) a objedná si cokoliv, tak se bude olizovat a ještě nechá vzkaz v knize přání stížností, jak byl strašně spokojen, a jak zítra přijde s půlkou rodiny.

Chápu a jsem rád, že aspoň někdo si pochutná. Proto je tato restaurace asi dělaná, přijít zaplatit a jet s nákupem domů. A právě proto, zřejmě bude prosperovat. Ovšem lidé, kteří zrovna nemají cestu do Alberta a chtějí si jídlo užít se vším všudy, tak se určitě nevrátí. Argumenty personálu, že jsme tady krátce, a že všechno časem poladíme mi přijdou jako sebevražedné – až budete mít za půl roku poladěno zavolejte – já už nepřijdu. Vždycky mi bylo namítáno – kritizuješ? Navrhni řešení! A proto bych měl pár tipů pro manažery této restaurace, případně pro pana majitele této „frenčízy“:

  1. Začít vařit z čerstvých surovin, především ryby a těstoviny. Pokud to znamená neřešitelný problém doporučuji snížit ceny jídel o 50 %, protože to je cena, která odpovídá podávaným jídlům. Je třeba si uvědomit, že lidi nezajímá, že je třeba táhnout astronomický nájem, chtějí kvalitní jídlo, kvůli kterému se půjdou najíst i do nákupního centra.
  2. zajít si na večeři do nedalekého STEAK HOUSU (bývalý Comedor mexicano) a podívat se jak má vypadat kvalitní a profesionální obsluha.

Celkové hodnocení této restaruce zní “ luxusně podávaná bída“ Doufám, že se má recenze dostane do rukou, které mají možnosti něco změnit, protože bych byl rád, kdybych si užíval slunce na Vaší terase v Coloseu, tedy v Coloseu v nové – lepší tváři.

Petr Švrček

About Matthew

Považuji se za beznadějného gastrofila, gastrokritika, milovníka dobrého jídla, vína a kvalitní kávy. Jsem háklivý především na neprofesionální obsluhu a špatně fungující servis jako takový. Mám slabost pro italskou, thajskou a francouzskou kuchyni. I když kromě hub na všechny způsoby fandím téměř každému dobrému jídlu.

3 comments

  1. katalos@seznam.cz'

    Můžete mi doporučit dobrou restauraci v Ostravě, kde podávají super steaky? Zatím jsem byl v Steak housu a http://www.jan-maria.cz/www/cz/gastronomie/ Stejky byly prvotřídní ale chtěl bych vyzkoušet i něco jiného.

  2. hwk@seznam.cz'

    Dobry vecer,

    cca pred pul rokem bylo jidlo v pizzerii coloseum uplne skvele, obsluha prijemna a rychla, proste restaurace, kterou jsme chteli opet navstivit…
    Bohuzel se tak stalo, navstivili jsme ji.
    A proc bohuzel?
    Pizza naprosto priserna, cca ctvrt hodiny jsme sedeli u stolecku nez si nas nekdo vubec vsiml a mohli jsme si objednat. Bohuzel jsme hlady silhali a nemeli dost sil zajit jinam.
    Dalsi ctvrthodinu nez donesli piti a dalsi vice jak pulhodinu nez nam donesli onu imitaci na pizzu…a tupy pribor (nebo to bylo tou pizzou?).
    Namisto vytecnych malych kapar, pouzili mnohem levnejsi a mnohem mene chutne velke kapary. Testo pizzy uprostred tenke a nevypecene s velmi hrubymi tvrdymi okraji. Nevim jak se jim tento ukaz mohl povest, ale budiz.
    Proste einfach odflaknute, kuchar (tady se musim omluvit vsem slusnym kucharum) aby to asi mel rychle z krku.
    Slibujeme, ze stejnou chybu znova neudelame a pizzerii Coloseum nenavstivime a zustaneme verni nasim osvedcenym restauracim v okoli.

    Zdravi
    Nasrani stravnici s bolavymi brisky

  3. sndr.p@hotmail.com'

    V životě jsem nenapsala ani jednu recenzi, ale dnešek mě tak vyprovokoval, že si tohle prostě neodpustím. Nepamatuji si, kdy se mně něco podobného jako dnes stalo. Z ,,Italské“ restaurace mě doslova přecházel zrak!!! Objednala jsem si gnocchi di patate margherita. Po 15 minutách mně číšník přinesl jídlo se slovy: rajčatové ,,gnoči“ (omg!!! co to je gnoči?) které byly naprosto studené, hnusné, nedovařené a navíc kupované s nakrájenou mozzarellou a kusy rajčat. Vizuálně naprosto otřesný a po ochutnání jsem je rovnou chtěla vysypat servírce na hlavu za to jak byla nepříjemná. Místo toho aby se nás – hostů zeptala, když viděla, že mně a mému doprovodu evidentně nechutná, zda je vše v pořádku, tak přišla ke stolu, po tom co jsme jí řekli, že chceme účet se nechápavě podívala se slovy: ,,chcete to zabalit?“ Odpověď zněla: Ne, nechceme, přinesla účet a po zaplacení odkráčela od stolu a kroutila nevěřícně hlavou – aha! To jí na podniku a spokojených hostech nezáleží? Bylo jí to evidentně úplně jedno a ještě snad byla uražená za to, že jsme jim nenechali ani korunu na dýšku. Za tu půl hodinu co jsme v restauraci seděli, jsme slyšeli tak 30 sprostých slov od zaměstnanců, kteří mezi sebou řešili svoje konflikty. Panáček v košilce – to měl být jako manager provozu??? akorát chodil rovnal sklenice na stolech a od pusy mu odpadávalo jedno sprostý slovo za druhým. Místo toho aby se staral co se v restauraci děje, že tam po sobě číšníci řvou sprostě nebo si třeba všiml NÁS – HOSTŮ, že odcházíme a necháváme skoro plné talíře ho absolutně netankovalo. Závěrem: naprosto podprůměrná kuchyně a chování zaměstnanců? Naprostá ostuda!