Home / Recenze / YAM YAM Thai food & Cafe

YAM YAM Thai food & Cafe

Jezdíte-li často metrem linky C přes stanici Vyšehrad, určitě Vaší pozornosti neunikla bývalá kavárna, nyní thajská restaurace Yam Yam Thai Food & Cafe, která je ze stanice metra doslova jen pár metrů a na dohled. K první návštěvě mě namotivoval foursquare. Tipy ohledně jídla, prostředí a obsluhy mi dodaly chuť k vyzkoušení. Zmínit musím domácí malinkovku, tu několik recenzentů doslova uctívalo.

Restaurace má tvar nudle (jak příznačné). Na straně jedné vévodí prostoru charismatický bar, na straně druhé celoprosklená stěna. Sedl jsem si do rohu, kde jsem měl krásný výhled po celém prostoru a také ven. Cítil jsem se téměř jako v centru Japonska (Thajsko, Japonsko .. vem to čert). Pár metrů ode mě co chvíli prosvištěl “rychlovlak” (metro) a opodál se tyčil “mrakodrap” (Corinthia towers).

Jak už je v Thajských restauracích zvykem, u každého jídla uvádějí počet papriček určující pálivost. Rozsah je od žádné až po děsivých šest. Tři jídla označená šesti jsou navíc ve speciální kategorii “Hell menu” a před jejich konzumací musíte podepsat papír, že tak činíte na vlastní nebezpečí.

Na foursquare jsem se dočetl, že kdo si z Hell Menu objedná polévku Grung Tab Tom Yam, sní jí v limitu 30 minut, nemusí ji platit, obsluha následně pořídí fotku hosta a tu umístí na zeď slávy. Moc rád bych takhle viděl někoho, kdo se o to snaží… Yam!

Extra pálivému nefandím, objednal jsem si tedy Kai Phad Metmamang z kategorie “žádná paprička”. Základem je kuřecí maso, zelenina, ústřicová omáčka, chilli pasta a kešu oříšky. Jako přílohu jsem se ze dvou možností rýžové nudle a rýže rozhodl pro nudle. První poznatek: nepálivé znamená pikantní, až se mi z toho lehce rosilo čelo. Zdroj ostřejší chuti v ústech jsem identifikoval v nadrobno nakrájené červené papričce. I přes mou výhradu k pálivým jídlům jsem tuto lehkou pikantnost uvítal. Dodala jídlu šťávu a dobře ladila s červeným kari. Poznatek druhý: rýžové nudle jsou značně lepivé a pružné. Díky tomu jsem s nudlemi trochu zápasil a občas pružnost vymrštila napůl smočené nudle do vzduchu. Kolem mého talíře tak za chvíli bylo dosti nakropeno červeným kari a já si připadal trochu trapně a nezkušeně. Na jídle jsem si každopádně velmi pochutnal. Při další návštěvě jsem však zvolil raději rýži.

Přechválenou malinovkou jsem opovrhl a zvolil jsem zelený čaj. Přeci jen se k Thajskému jídlu hodí více. Čaj je sypaný a po pár minutách louhování i značně silný. Přinesou vám ho ve velké procelánové konvi (konvička je nevhodná zdrobnělina) a k tomu stylový malý hrnek bez ouška. Dle množství bych ho doporučil skoro pro dva.

Obsluha je milá, přátelská avšak občas poněkud nepozorná a zmatená. Také mě dost zarážely omlácené a otlučené talíře, konve a hrnky. Těžko říct zda jde o ignoranství nebo pokus o kolorit. Těch pár šrámů se dá odpustit, za dobrým jídlem a celkovou atmoférou se určitě rád vrátím.

Jezdíte-li často metrem linky C přes stanici Vyšehrad, určitě Vaší pozornosti neunikla bývalá kavárna, nyní thajská restaurace Yam Yam Thai Food & Cafe, která je ze stanice metra doslova jen pár metrů a na dohled. K první návštěvě mě namotivoval foursquare. Tipy ohledně jídla, prostředí a obsluhy mi dodaly chuť k vyzkoušení. Zmínit musím domácí malinkovku, tu několik recenzentů doslova uctívalo. Restaurace má tvar nudle (jak příznačné). Na straně jedné vévodí prostoru charismatický bar, na straně druhé celoprosklená stěna. Sedl jsem si do rohu, kde jsem měl krásný výhled po celém prostoru a také ven. Cítil jsem se téměř jako…

Review Overview

Jídlo
Prostředí
Obsluha
Celkový dojem

Dobré

Summary : Velmi dobrá kuchyně v příjemném prostředí na atraktivním leč netradičním místě. Celkový dojem kazí nepozorná a někdy poněkud zmatená obsluha.

User Rating: Be the first one !
70

About Matthew

Považuji se za beznadějného gastrofila, gastrokritika, milovníka dobrého jídla, vína a kvalitní kávy. Jsem háklivý především na neprofesionální obsluhu a špatně fungující servis jako takový. Mám slabost pro italskou, thajskou a francouzskou kuchyni. I když kromě hub na všechny způsoby fandím téměř každému dobrému jídlu.

2 comments

  1. katerina.nemcova@rocketmail.com'

    Moje zkušenost je úplně jiná. Obsluha byla naprosto neorganizovaná, pravá ruka nevěděla, co dělá levá, takže když jsme se s rodinou usadili, přišla se nás jedna servírka zeptat, co si chceme objednat, když jsme ani neměli jídelní lístek na stole, poté jiná servírka, když už jsme dávno objednáno měli.

    Objednala jsem si jídlo pod číslem 28 ve vegetariánské formě a bez vejce. Avšak (opět jinou servírkou, která nevěděla, co jsme si objednávali) mi bylo naservírováno jídlo s kuřecím masem. To jsem vrátila, přičemž servírka měla plnou pusu výmluv, kdo co udělal špatně. Po tom, co celá rodina dojedla svoje pokrmy, mi obsluha donesla jídlo tentokrát tedy vegetariánské, avšak s vejcem. Jelikož vejce jíst nemohu, opět jsem byla nucena pokrm vrátit. Po hodině a půl sezení ve Vaší restauraci mi konečně přinesli jídlo s tofu a vejcem. V pokrmu č. 28 bylo uvedeno, že obsahuje žluté kari, po kari ovšem ani památky. Požádala jsem servírku o vysvětlení. Ta mi tvrdila, že v jídle kari je. Poprosila jsem ji o vysvětlení, jak poznám, že je v jídle kari „cítitelné“, tedy jídlo je ostré a kdy vůbec kari není v jídle znát – porovnávám s jinými jídly, které jsem u Vás v minulosti jedla. Servírka začala téměř brečet a hroutit se, že ona neví a že to není její chyba atd. Odpovědi na mé otázky jsem se nedočkala. Podotýkám, že jsem s ní jednala velice klidně a slušně, protože se nám u stolu téměř zhroutila a skoro jsme měli obavy o její duševní zdraví.

    Poté se k nám již všechny tři servírky zřejmě bály přijít, seděli jsme proto hodinu bez obsluhy. Zvažovali jsme odejít bez zaplacení (bez výčitek).

    Šokoval nás tento naprosto neprofesionální přístup obsluhy, který vypadal tak, jak kdyby šestnáctileté děti šli poprvé na brigádu. Stejně tak kuchaře – pokud zkazí jednu objednávku třikrát za sebou, očekávala bych osobní omluvu tak, jak je tomu běžné ve slušných zařízeních. I když v těch se nejspíše nemůže stát, aby někdo zkazil jednu objednávku třikrát.

    Jistě si dovedete představit, jak naše rodinná večeře vypadala. Já jsem odcházela po třech hodinách v restauraci hladová a zbytek rodiny rozladěn.

    Toto jsem taktéž napsala majiteli restaurace. Neobtěžoval se odpovědět.

  2. dog@mailbox.sk'

    Obsluha amatérská.. Přitom jídla mi chutná.

Zaujal vás tento článek? Máte k němu co říct? Napište...