Kaufland

Jak se z oblíbeného supermarketu stane nepřátelské místo.

Tak nevím, jestli je to můj osobní dojem nebo se v Kauflandu zbláznili. Od svého počátku byl tento supermarket mým favoritem. Měli dobrý výběr ovoce i zeleniny, celkem slušné pečivo, ryby a velký výběr ostatního zboží. Každý týden jsme tam utratili za rodinný nákup kolem dvou tisíc korun.

Postupem času bylo, dle mého názoru, v regálech stále více věcí z Polska a zelenina s ovocem už nebyly té kvality jako zpočátku. Jednoho dne jsem byla na nákupu v Kauflandu na Vypichu právě ve chvíli, kdy oddělením zeleniny procházela delegace anglicky mluvících kravaťáků, pravděpodobně manažeři Kauflandu ze zahraničí. Nemusela jsem ani poslouchat jejich rozhovor, stačilo se jim kouknout do očí. Štítivě brali do rukou nekvalitní plody a udiveně se smáli. Pravděpodobně nám, kteří jsme ochotni platit za takovéto zboží…

Když jsem si podruhé koupila krabičku hlívy ústřičné a zjistila, že v obou případech byly pod úhlednou vrchní hlívou utajené scrvklé a plesnivé kousky, pěkně natavená jsem se vrátila do obchodu a snažila se hlívu reklamovat. Výsledek reklamace byl překvapivý. Reklamace nebyla uznána, protože se jedná o plíseň hlívovou, což je normální. Přestala jsem hlívu v tomto řetězci kupovat. Při jednom z dalších nákupů jsem si koupila tři kousky různých ryb, abychom doma otestovali nové chutě. Jaké bylo moje překvapení, když jsem doma balíčky otevřela a z jednoho se linul omračující zápach. Na internetu jsem našla telefon do obchodu, volala tam a oznámila svoji zkušenost. Paní mi řekla, ať se stavím s účtenkou pro peníze. Rybu prý vidět nepotřebuje.

Začala jsem přemýšlet o tom, kam až může obchodník zajít. Co vše si necháme líbit?

Začala jsem čím dál víc nakupovat v menších obchodech a u soukromníků. Ovoce a zeleninu na trzích.

Dnes jsem po velmi dlouhé době opět nakoupila velký nákup v Kauflandu. Myslím, že naposledy. U pokladny jsem si připadala jako zloděj. Mladíkovi za kasou nebylo líto kroků, aby přišel až k mému košíku, zvednul krabici a odloženou tašku, které jsem mu předtím rovněž nadzvedla, a odklopil sedací prostor pro dítě. Poté zkontroloval krabičku s barvou na vlasy. S trochou nadsázky se divím, že mi nerozlomil rohlíky.

Jaké máte zkušenosti s českými obchody vy?

About Marion

Jsem velká milovnice jídla a dost neskromně si o sobě myslím, že umím i dobře vařit. Velmi ráda občas zajdu do restaurace a očekávám, že budu hýčkána jejím personálem. Svoji spokojenost dokáži ocenit slušným spropitným a šířením pozitivní recenze. Jsem vděčná za tipy na dobré jídlo a vstřícný personál. Proto ráda přispívám také svými tipy do Gastrokritika. Host má být za své peníze s úctou a péčí "obsloužen". A pokud tomu tak je nebo není, lidé by to měli vědět.

3 comments

  1. radomir.panna@gmail.com'

    Jo Kaufland? Tam už jen s největším sebezapřením. Nejvíc mi vadí ty jejich šmečka – prý diskontní ceny a když se člověk rozhlídne po okolních shopech, tak je to kolikrát dražší.

  2. otiss@seznam.cz'

    Pěkný kousek speku jsem si vybral,19 Kč,u kassy 25,20kc,jak je to možné,ptam se.Na informace prosím,říká pokladní.Ptam se tedy na informacích.Odpoved slečny.Ten spek je v akci a to se počíta jinak.Takže když je něco v akci tak je to dražší. Váha byla na balicku 240 gramů a na kase 300 gramů. Cena na balíčku by měla snad být platná,jako u jiného zboží. Takže v akci podvod a klamání spotřebitele, takže vy zloději už tam nejdu.